Dra nytta av vår kampanj - 20 % på hela sortimentet 20BLACK
service@speglarfordig.se
Skriv ett e-postmeddelande till oss
Prata via Messenger
Prata via WhatsApp

FAQ

Hur skiljer sig en AmbientLine-spegel från en PremiumLine-spegel?

PremiumLine-speglar utmärker sig med sitt hölje där färgen kan fritt anpassas efter din inredning. Ljuset faller bara på den som står framför spegeln. När det gäller AmbientLine-speglar sprids ljuset över väggen bakom spegeln och skapar ett sken på den.


Vilken typ av belysning lämpar sig för sminkning?

Belysningen som används i PremiumLine-speglar är mycket bättre för sminkning. Den tillämpade lösningen gör att ljuset helt fokuserar på personen framför spegeln.

Går det att beställa en måttanpassad spegel/skåp?

Nej, vi erbjuder alla möjliga storlekar.

Vilka är de högsta och minsta måtten på spegeln som kan beställas?

Alla tillgängliga storlekar finns på auktionen. Den minsta storleken på en spegel som vi kan tillverka är 50 cm bred och 50 cm hög. Den största möjliga bredden på spegeln är dock 200 cm, och höjden är 100 cm.

Hur skiljer sig de olika modellerna av speglar från varandra?

Varje spegel som vi erbjuder har en unik beteckning, t.ex. L01, som anger vilket ljusmönster som används. Tack vare det breda utbudet är det möjligt att anpassa mönstret och formen på spegeln till stilen i rummet.

Vad är skillnaden mellan modell L62 och modell L58?

Belysning i modellen L62 sitter bara på höger och vänster sida av spegeln,medan modellen L58 har inbyggd belysning på alla sidor.


Ett tillbehör är inte tillgängligt i min valda konfiguration. Varför kan jag inte lägga till alla tillbehör till spegeln?

Om det visas ett av de följande meddelandena när du klickar på ditt önskade tillbehör: ”tillsatserna är ömsesidigt exklusiv” eller ”storleken är för liten” betyder att det inte är möjligt att installera de valda tillbehören eller att de valda tillbehören har samma funktioner, t.ex. både väderstationen och klockan anger information om den aktuella tiden.

Kan jag väja var de enskilda tillbehören ska sitta?

Tillbehören som väljs till spegeln monteras på den plats som valts under konfigurationen, tyvärr är det inte möjligt att placera tillbehör enligt kundens önskemål.

Var kan jag hitta en detaljerad beskrivning av tillbehören?

En beskrivning av tillbehören ingår i varje auktion, under konfiguratorn.

Vad är skillnaden mellan station S6 och en station med WiFi?

Enheterna skiljer sig främst i utseende. Tillverkarna har också använt olika tekniker: S6-stationen tar emot väderdata genom en extern trådlös sensor som ska placeras t.ex. på fönsterblecket utanför fönstret, medan stationen med WiFi kräver anslutning till WISEMIRROR-appen som överför data som laddas ner från internet.

Varför, när jag väljer alternativet LCD-panel, kan jag inte beställa en annan strömbrytare, t.ex. en sensor eller en pekbrytare?

PLCD-panelen har en pekbrytare som standard, så det är omöjligt att beställa en extra strömbrytare eftersom belysningen i spegeln kan endast styras med en knapp.

Vad är skillnaden mellan Smartscreen och Smartpanel?

 

SmartPanel

SmartScreen

Skärmens storlek 10,5" 10"
Upplösning 1080p 1080p
Högtalarens mått Gäller ej 7,6 x 9,5 cm
Högtalare Integrerad med spegel Ytterligare Sony bärbar högtalare
Enhetskontroll Pekpenna (ingår) Kontroller (ingår), Smartphone
Finns tillgänglig i speglar av typen PremiumLine AmbientLine, PremiumLine
Wifi Ja Ja
Kamera/Aktuator Ja Nej
Appens tillgänglighet Appar som stöder Android-systemet Appar som stöder Chromecast 4
System Android Chromecast 4
Tillverkare Samsung Google And Sony
Röstkommandon Nej Ja
 

SmartPanel

Skärmens storlek 10,5"
Upplösning 1080p
Högtalarens mått Gäller ej
Högtalare Integrerad med spegel
Enhetskontroll Pekpenna (ingår)
Finns tillgänglig i speglar av typen PremiumLine
Wifi Ja
Kamera/Aktuator Ja
Appens tillgänglighet Appar som stöder Android-systemet
System Android
Tillverkare Samsung
 

SmartScreen

Skärmens storlek 10"
Upplösning 1080p
Högtalarens mått 7,6 x 9,5 cm
Högtalare Ytterligare Sony bärbar högtalare
Enhetskontroll Kontroller (ingår), Smartphone
Finns tillgänglig i speglar av typen AmbientLine, PremiumLine
Wifi Ja
Kamera/Aktuator Nej
Appens tillgänglighet Appar som stöder Chromecast 4
System Chromecast 4
Tillverkare Google And Sony

Har den upplysta förstoringsspegeln en separat strömbrytare som aktiverar belysningen?

Nej, belysningen runt förstoringsspegeln är kompatibel med spegelbelysningen, vilket innebär att den styrs med samma strömbrytare.

Hur aktiveras värmemattan?

Värmemattan aktiveras med en dedikerad pekbrytare som sitter på spegelytan.

Varför kan jag inte välja en extra strömbytare när jag väljer alternativet Dual Color?

DUAL-kontrollenheten styrs med en fjärrkontroll som fungerar som strömbrytare. Det innebär att belysningen kan styras med fjärrkontrollen när spegeln har anslutits till en konstant strömkälla. Då är en extra strömbrytare på spegeln onödig.

Varför betalar man extra för belysning från Phillips?

Vi erbjuder belysning i standardutförande och belysning från Philips som kommer att tillfredsställa de mest krävande användarna. Produkter av det fabrikatet kännetecknas av större effekt och längre livslängd jämfört med vanliga lysdioder.

Är det möjligt att betala med kort?

Självklart, kortbetalningar kan göras med PayPal (det här alternativet kräver ingen registrering i systemet).

Kan jag betala för min beställning vid leverans?

Nej, Betalning vid leverans är inte en tillgänglig betalningsmetod.

Betalningen misslyckades, vad ska jag göra?

Vid problem med auktorisering av transaktionen, kontakta vår kundtjänst via e-post.

Är det möjligt att ändra betalningsmetod?

Tyvärr är det bara möjligt att ändra betalningsmetod genom att beställa igen och välja önskad betalningsmetod.

När kommer min order att hanteras? Varför kan den inte hanteras snabbare?

Orderbehandlingstid anges i erbjudandet och ordersammanfattningen. Produkterna som vi erbjuder är inte lagervaror – vi förbereder varje produkt individuellt. Eftersom vi är tillverkare och tillverkar produkter på en beställning får våra kunder en möjlighet att anpassa valda produkter på många sätt.

Hur mycket kostar frakt?

Förbetalda beställningar skickas gratis.

På vilket sätt skyddas paket?

Vi skyddar varje paket för transport på ett lämpligt sätt. Spegelns yta är förpackad i en skyddsplast som förebygger repor. Spegelns hörn skyddas med speciella stötdämpande gummiskydd. En så förbered vara förpackas i en kartong som är lämplig för glastransport.

Kan ni leverera till ett utlämningsställe?

På grund av stora dimensioner är det inte möjligt att leverera paketet till ett utlämningsställe.

Jag beställde två produkter men fick bara ett paket. Var finns den resterande varan?

Varje produkt skickas i ett separat paket. Om du beställde två produkter levereras de i två separata paket.

Varför finns det inget inköpsdokument i paketet?

För att skydda miljön producerar vi inte onödigt pappersavfall. Fakturan skickas på den e-postadress som anges i beställningen vid tidpunkten när paketet skickas.

Vilken typ av strömkälla ska förberedas för spegeln? Hur många strömkablar behöver man ansluta?

Våra produkter drivs med 230 V spänning. Antalet kablar varierar beroende på den valda konfigurationen. Kom ihåg att tillbehör som väderstation eller klocka måste ha en konstant och oberoende strömförsörjning. Det är bra att kontakta oss i förväg för att fastställa krav för en specifik produkt.

Inkluderar produkten monteringselement?

Alla element som behövs för att montera produkterna ingår i setet.

Hur går montering till?

Detaljerad information om montering hittar du på vår hemsida: https://artforma.com/manual


okna

Har de erbjudna produkterna garanti? Hur länge är garantitiden?

Ja, vi lämnar 2 års garanti på samtliga produkter.

Den beställda varan var skadad vid leverans – vad kan jag göra?

Om du märker skador på förpackningen (t.ex. förpackningen är våt, hörnet är skadat, kartongen har hål) be kuriren om att göra skadeanmälan. Om produkten är skadad ta bilder av förpackningen så att fraktsedelsnumret är synligt och bilder på förpackningens innehåll, sedan skicka dem till oss.

De beställda varorna levererades skadade - vad kan jag göra?

Om du upptäcker en defekt på förpackningen (t.ex. genomblöt förpackning, skada på ett hörn, ett hål i kartongen), begär att budet fyller i ett skadeprotokoll. Om produkten är skadad, ta bilder på förpackningen med synligt fraktsedelnummer, samt bilder på innehållet i försändelsen, och skicka dem sedan till oss.

Jag har skickat en anmälan via e-post - när får jag svar?

På vardagar svarar vi på meddelanden inom högst 24 timmar. Vi hanterar anmälningar som skickas under helger/helgdagar i kronologisk ordning när vi kommer tillbaka till jobbet.

Se våra recensioner på