FAQ

PRODUKTER
Vad är glasets färg? Är kanterna slipade?

Produkten består av traditionellt glas i silverfärg som inte är tonat. Speglar och bord med djupeffekt (3D) består av envägsspegel. Glasets kanter har slipats.

Är belysningen lämplig för sminkning?

Belysningen fungerar som en dekoration. Våra LED-speglar levererar ett ljusflöde på 1020 lm./m och ljusstyrkan är starkast på spegelns sidor. Detta gör att ansiktet inte kan belysas tillräckligt så det kan vara svårt att sminka sig helt.

 
Oświetlenie
 

Om du vill köpa en spegel med en belysning som är lämplig för sminkning utforska gärna vårt sortiment av speglar med hölje. Denna typ av speglar har mest ljusstyrka på produktens framsida, vilket gör en noggrann sminkning möjlig: https://speglarfordig.se/led-speglar/11,belysningsspegel-med-led-l15

Vad är spegelns maximala och minimala dimensioner som kan beställas?

Du kan beställa en spegel med bredd på minst 50 cm gånger höjd på minst 50 cm. Spegeln kan vara maximalt 200 cm bred och 100 cm hög.

Är det möjligt att specialbeställa en spegel?

Vi tillverkar LED-speglar på specialbeställning men dess mått måste ligga inom det storleksintervall som anges i frågan ovan. Om du är intresserad att lägga en order kontakta oss via e-post.

Alla tillgängliga storlekar av speglar med hölje anges i erbjudandet.

På bilderna visas en horisontell spegel. Är det möjligt att tillverka en vertikal spegel?

Ja, vi kan naturligtvis tillverka en vertikal spegel. Använd gärna vår konfigurator och om det inte finns din önskade storlek kontakta oss via e-post.

Med bredd menas produktens horisontella längd och med höjd menas dess vertikala längd. Om du vill beställa en vertikal spegel då ska breddmåttet vara mindre än höjden.

Om du däremot behöver en horisontell spegel ska bredden vara större än höjden.

Är det möjligt att specialbeställa ett skåp?

I vårt sortiment finns skåp i två storlekar: 100 x 72 x 17 cm och 66 x 72 x 17 cm. Det är tyvärr inte möjligt att köpa ett skåp i andra storlekar.

Vad är skillnaden mellan modellerna L01 och L49?

Dessa modellers mönster har olika tjocklekar – på modellen L01 mäter mönstret som går runt spegeln 3 cm medan på modellen L49 mäter mönstret 2 cm.

Porównanie luseter
Vad ska spegeln drivas med?

Bakom spegeln finns en ledning som ska anslutas med kopplingslister till 230 V. Förbered en eller två separata strömförsörjningar beroende på vilka tillval du väljer.

Hur ser monteringen ut? Ska jag köpa en monteringssats separat?

Speglar och skåp ska monteras på expanderpluggar. Alla delar som är nödvändiga för montering av produkterna ingår. Du kan läsa detaljerade monteringsanvisningar för varje produkt på hemsidan: www.artforma.eu/ manual, där vi beskriver exakt hur man monterar din produkt på ett säkert sätt.

TILLBEHÖR
Ett tillbehör är inte tillgängligt i min valda konfiguration. Varför kan jag inte lägga till alla tillbehör till spegeln?

Om det visas ett av de följande meddelandena när du klickar på ditt önskade tillbehör: ”tillsatserna är ömsesidigt exklusiv” eller ”storleken är för liten” betyder att det inte är möjligt att installera de valda tillbehören eller att de valda tillbehören har samma funktioner, t.ex. både väderstationen och klockan anger information om den aktuella tiden.

Kan jag välja placering av olika tillbehör?

Alla tillbehör monteras på standardplatser:

  1. Touch-brytare - vid den nedre kanten, på mitten av spegeln
  2. Sensorbrytare - vid den högra kanten, nedtill på spegeln
  3. Väderstation 1/2/3, klocka - på höger sida, nedtill på spegelytan
  4. LCD-panel – i mitten, vid spegelns nedre kant
  5. Högtalare - monterade på toppen, bakom spegeln – syns inte under användning
  6. Värmefolie - monteras i mitten, bakom spegeln – den värmer upp spegelns centrala del
  7. Sminkspegel – på höger sida, mitt i spegelns höjd.
Vad är skillnaden mellan väderstationerna s1, s2 och s3? Var finns en detaljerad beskrivning av tillvalen?

För att hitta en detaljerad beskrivning av väderstationerna ovan gå till fliken ”tillval”

Stacje
Hur laddar väderstationen ner information om aktuellt datum och tid?

För exakt tidssynkronisering används radiosignalen DCF som är tillgänglig i hela Europa.

Hur många högtalare är monterade i spegeln och skåpet? Vad är högtalarnas effekt?

Vi monterar 2 högtalare på varje produkt. Högtalarnas effekt är 3 W.

Hur aktiveras värmefolien?

Värmemattan sätts på med en touchknapp i spegelns nedre vänstra hörn. Touchknappen lyser rött när värmemattan är påslagen

włącznik maty grzewczej
Hur många W per timme förbrukar värmefolien?

En 40 x 30 cm värmefolie använde lite el – 0,02 W per timme.

Varför kan jag inte välja en extra strömbrytare när jag väljer Dual Color som tillval?

När du väljer belysningen Dual ingår det en fjärrkontroll som du kan styra belysningen med. Då behövs det ingen extra strömbrytare i spegeln.

Är det möjligt att montera extra tillbehör i en 3D-spegel?

I speglar med djupeffekt monterar vi inga tillbehör av tekniska skäl. Men den medföljande fjärrkontrollen gör att du kan styra spegelns belysning.

BETALNINGAR
Är priset som anges på webbutiken det slutliga priset? Kan jag få någon extra rabatt?

Vi ger rabatt för beställningar på fler än 5 produkter.

Kan jag betala för min order vid leverans?

Tyvärr är betalning vid leverans inte möjlig.

Kan jag betala med kort? Hur betalar jag med PayPal ?

Kortbetalning är möjlig endast om du väljer Pay-Pal-alternativ.

Rodzaje płatności

Registrering behövs inte.

Rodzaje płatności
Betalningen misslyckades, vad ska jag göra?

Kontakta oss och beskriv ditt problem. Sedan ska vi förklara dig hur du kan slutföra betalningen.

Kan jag ändra betalningsform?

Om du vill betala för de beställda artiklarna på ett annat sätt – annullera ordern och informera oss om det via e-post. Sedan lägg order igen och välj önskad betalningsform.

FRAKT OCH LEVERANS
När kommer min order att hanteras? Varför kan den inte hanteras snabbare?

Orderbehandlingstid anges i erbjudandet och ordersammanfattningen. Produkterna som vi erbjuder är inte lagervaror – vi förbereder varje produkt individuellt. Eftersom vi är tillverkare och tillverkar produkter på en beställning får våra kunder en möjlighet att anpassa valda produkter på många sätt.

Vad är leveranskostnader?

Leverans är gratis oberoende av ordervärde.

Är leverans utomlands möjlig?

Självklart, men kontakta oss tidigare för att prata om detaljer.

På vilket sätt skyddas paket?

Vi skyddar varje paket för transport på ett lämpligt sätt. Spegelns yta är förpackad i en skyddsplast som förebygger repor. Spegelns hörn skyddas med speciella stötdämpande gummiskydd. En så förbered vara förpackas i en kartong som är lämplig för glastransport.

Kan ni leverera till ett utlämningsställe?

På grund av stora dimensioner är det inte möjligt att leverera paketet till ett utlämningsställe.

Jag beställde två produkter men fick bara ett paket. Var finns den resterande varan?

Varje produkt skickas i ett separat paket. Om du beställde två produkter levereras de i två separata paket.

Varför finns det inget inköpsdokument i paketet?

För att skydda miljön producerar vi inte onödigt pappersavfall. Fakturan skickas på den e-postadress som anges i beställningen vid tidpunkten när paketet skickas.

Var hittar jag monterings- och bruksanvisningar?

Både monterings- och bruksanvisningar för produkter hittar du på www.artforma.eu/manual

REKLAMATIONER
Har de erbjudna produkterna garanti? Hur länge är garantitiden?

Ja, vi lämnar 2 års garanti på samtliga produkter.

Jag gillar inte den beställda varan – vad kan jag göra?

Du kan ångra köpet inom 14 dagar från att du tog emot leveransen. Kontakta oss då för att prata om hur du returnerar produkterna och får pengar tillbaka. Ett stort tack om du anger den exakta orsaken till returen.

Den beställda varan var skadad vid leverans – vad kan jag göra?

Om du märker skador på förpackningen (t.ex. förpackningen är våt, hörnet är skadat, kartongen har hål) be kuriren om att göra skadeanmälan. Om produkten är skadad ta bilder av förpackningen så att fraktsedelsnumret är synligt och bilder på förpackningens innehåll, sedan skicka dem till oss.

Jag har skickat en reklamationsanmälan – när får jag ett svar?

Vår Kundservice ska kontakta dig senast nästa arbetsdag.

Har du inte hittat ett svar på din fråga?
Skriv till oss eller ring
+48 68 422 73 65 | biuro@artforma.eu